به دلیل وعده‌ها درباره تسلا؛

پدرخوانده هوش مصنوعی ایلان ماسک را دروغگو نامید

پدرخوانده هوش مصنوعی ایلان ماسک را دروغگو نامید

یکی از بنیانگذاران هوش مصنوعی توجهات را به وعده و وعیدهای عمل نشده ایلان ماسک درباره خودروهای خودران تسلا جلب کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فیوچریسم، «یان لی کان» که پدرخوانده هوش مصنوعی نیز لقب گرفته هم اکنون در بخش هوش مصنوعی متا فعالیت می کند. او ماسک را به دروغگویی مکرر درباره زمان عرضه خودروهای کاملاً خودران تسلا متهم کرده است.

این طرفدار هوش مصنوعی نوشت: «ایلان: من در ۸ سال گذشته مرتباً درباره قابلیت های کاملاً خودران تسلا به شما دروغ گفته ام. اما شما باید هرچیزی که من درباره سیاست و موضوعات دیگر می گویم، باور کنید».

هرچند این انتقاد نسبت به ماسک وارد است، زیرا او حدود یک دهه مدعی شده خودروهای خودران را سال آینده عرضه می کند، اما اظهار لی کان در واقع پاسخ به یک انتقاد جداگانه و گسترده تر بود.

لی کان در پاسخ به یک طرفدار تسلا که ادعا کرده بود فالوئری جدید را به دلیل نفرتش از ایلان ماسک ناامید کرده، نوشت: من از ایلان متنفر نیستم. من از دروغ های او بیزارم. من خودروها، موشک ها و شبکه ماهواره ای او را دوست دارم.

«دان اوداود» مدیر ارشداجرایی یک شرکت نرم افزاری از دشمنان تسلا در یک پست طولانی ماسک را متهم کرده بود که با ایجاد هیاهو درباره فناوری خودرانی که در آینده نزدیک به ثمر نمی نشیند در حقیقت یک نفت فروش موذیانه است.

او در ادامه اشاره کرد: ایلان در ژوئن ادعا کرده بود یک تا ۲ ماه دیگر در «ویژگی تمام خودران(FSD)» قابلیت فراخواندن هوشمند خودرو ارائه می شود که به مشتریان امکان می دهد با بینایی رایانشی که در صندلی راننده تعبیه شده، خودرو را به سمت خود فرا بخوانند. پس از آن در جولای ادعا کرد ویژگی مذکور ماه آینده ارائه می شود.

اوداود اشاره کرد: این درحالی است که قابلیت مذکور اجازه فعالیت در جاده های عمومی را ندارد. ایلان بازهم قولی داد که تسلا تا به امروز نتوانسته آن را اجرا کند.

کد خبر 6234546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha